Wow indeed!
I really hope this concept reaches the market,
as it will finally be something that is truly sustainable by the sound of things :)
Natja Carli - Harare - 09/01/2012 | 20:50h*
Quelle information pouvait autant intéresser Natja Carli, s'agissant du domaine automobile ?
C'est "The Car Guy" qui nous en donne une clé dans son article "Tata Air Car"
du 09/01/2012, 14:12.
Tata Motors of India has scheduled the Air Car to hit Indian streets by August 2012.
The Air Car, developed by ex-Formula One engineer Guy N. For Luxembourg-based MDI, uses compressed air to push its engine’s pistons and make the car go.
The Air Car, called the “Mini CAT” could cost around 365,757 rupees in India or $8,177 US.
Traduction :
"Inde - Tata Motors a programmé la mise en circulation de sa voiture à air dans les rues indiennes dès le mois d'août 2012.
La voiture à air comprimé - développée par l'ingénieur de Formule Un Guy Nègre au sein de la société MDI basée au Luxembourg,
utilise de l'air comprimé pour actionner les pistons de son moteur et pour faire ainsi avancer ce véhicule.
Cette voiture à air comprimé, appelée "MiniCAT" devrait coûter autour de 365 757 roupies en Inde soit 8177 US $."
Notons au passage un autre sympathique commentaire, celui d'Imraan Parker
faisant explicitement référence à la Quasiturbine canadienne du Dr Gilles Saint-Hilaire.
"A few years back I stumbled upon an engine technology called
Quasiturbine ( http://en.wikipedia.org/wiki/Quasiturbine ).
I thought this would be the next motor to hit the market. It can use any combustible fuel as well as compressed air and a 1.5 litre motor is capable of generating 2.2 litre power with 1.1 litre fuel consumption."
11/01/2012 | 10:19h
Nous vous parlions de bonnes nouvelles.
Celle-ci se veut dans le prolongement du prix décerné par le "Times"
comme "Meilleures inventions de l'année 2007"
La photo avait d'ailleurs été abondamment publiée à cette époque.
Ténacité, disions-nous ...
En voilà, donc, de ces bonnes nouvelles qui arrivent aujourd'hui en cortège,
d'un peu partout autour du monde. En plus du déroulement des projets
dans le Nord-Est France.
L'information la plus ancienne que nous ayons trouvée sur cette annonce de mise en circulation en Inde date du 24.11.2011 :
http://www.indiaoncars.com/news/wp/index.php/tata/tata-motors-mini-cat-air-car-5442/#more-5442
Une information circulait déjà depuis Juin 2011, dont des éléments techniques avaient pu être constatés par notre équipe en visite à Carros au cours de l'été, mais nous n'avions alors pas de confirmation suffisante pour la diffuser à ce moment-là:
TIMnovate
Prof. Shlomo Maital - how to innovate, how to track global markets
Innovation Blog
A Car That Runs on Air – Tata Pioneers Again!
By Shlomo Maital
TATA Air Car
My friend and co-author Prof. D.V.R. Seshadri relayed this information to me, which has not yet resonated in major global news sources. Tata, global Indian conglomerate, which bought Jaguar/Land Rover and then built the world’s cheapest car, has now innovated a car that runs on air. Really! Here are the details.
India’s largest automaker, Tata Motors, is set to start producing the world’s first commercial air-powered vehicle. The Air Car, developed by ex-Formula One engineer Guy N’gre for Luxembourg-based MDI, uses compressed air, as opposed to the gas-and-oxygen explosions of internal-combustion models, to push its engine’s pistons. Some 6000 zero-emissions Air Cars are scheduled to hit Indian streets by August 2011. The Air Car, called the “MiniCAT” could cost around Rs.. 347,523/- ($8,177.00) in India and would have a range of around 300 km between refuels. The cost of a refill would be about Rs. 85 ($2.00) The MiniCAT which is a simple, light urban car, with a tubular chassis that is glued, not welded, and a body of fiberglass powered by compressed air. Microcontrollers are used in every device in the car, so one tiny radio transmitter sends instructions to the lights, indicators,etc. There are no keys – just an access card which can be read by the car from your pocket. According to the designers, it costs less than 50 rupees (US$ 1) per 100 Km (about a tenth that of a petrol car). Its mileage is about double that of the most advanced electric car (200 to 300 km or 10 hours of driving), a factor which makes a perfect choice in cities where 80% of motorists drive at less than 60 Km. The car has a top speed of 105 Kmph.
Refilling the car will, once the market develops, take place at adapted petrol stations to administer compressed air. In two or three minutes, and at a cost of approximately 100 rupees (US$ 2), the car will be ready to go another 200-300 kilometers. As a viable alternative, the car carries a small compressor which can be connected to the mains (220V or 380V) and refill the tank in 3-4 hours. Due to the absence of combustion and, consequently, of residues, changing the oil (1 litre of vegetable oil) is necessary only every 50,000 Km). The temperature of the clean air expelled by the exhaust pipe is between 0-15 degrees below zero, which makes it suitable for use by the internal air conditioning system with no need for gases or loss of power.
Tata Motors has struggled with its Nano car. But as an innovator it is not deterred. Look for the Air Car to enjoy greater success.
http://timnovate.wordpress.com/2011/06/09/a-car-that-runs-on-air-%E2%80%93-tata-pioneers-again/
Puis nous vous dirons ce que nous avions - aussi - vu,
en Juillet 2011 à l'usine de Carros.
Chose promise ...
- o O o -
Rotstekening (Grotschildering), KwaZoeloe-Natal,
Zuid-Afrika.
Des racines anciennes
Des racines anciennes
À propos de l'Afrique australe, voici également - au delà du récent marchandage financier de Durban au prétexte d'écologie -, un jaillissement d'idées
pour la mise en œuvre des énergies propres.
4th Wind Power Africa Conference & Renewable Energy Exhibition
100% Energy from Renewables
The fourth Anniversary of Wind Power Africa is an impressive manifestation of its importance for the successful development of wind energy in Africa.
The expectations with Wind Power Africa in 2010 and 3rd Wind Power Africa in 2011 were not only fulfilled, but clearly surpassed. 4th Wind Power Africa will be accompanied by an attractive Renewable Energy Exhibition (open to all kinds of renewable energies) which will support the transfer of information and offers the direct contact with companies, governments and renewable energy key players.
The expectations with Wind Power Africa in 2010 and 3rd Wind Power Africa in 2011 were not only fulfilled, but clearly surpassed. 4th Wind Power Africa will be accompanied by an attractive Renewable Energy Exhibition (open to all kinds of renewable energies) which will support the transfer of information and offers the direct contact with companies, governments and renewable energy key players.
Many new companies are already showing their interest, demonstrating the growth in this specific market place. 4th Wind Power Africa also offers an Exciting Gala Dinner at the Westin Grand Hotel on the evening of the second conference day.
4th Wind Power Africa will be an even better opportunity than ever to meet colleagues from industry and research institutions.
This prestigious event will take place from
28-30 May 2012 at the Cape Town International Convention Centre in Cape Town.
This prestigious event will take place from
28-30 May 2012 at the Cape Town International Convention Centre in Cape Town.
Randonnée sur la Montagne de la Table
Afrique du Sud
Et à propos du vent dans l'hémisphère Sud,
une photo du Vendée Globe 2011-2012 sur les "montagnes de mer" :
Pour Sedlacek aussi, les vagues sont hautes
Il est pour l'instant quinzième du Vendée Globe. Avant-dernier. A près de 5 000 milles de Michel Desjoyeaux.
Mais Norbert Sedlacek vit intensément son tour du monde. Connaît les grandes vagues, les vraies peurs, les glissades du Sud.
En témoigne cette photo, prise à bord de Nauticsport/Kapsch.
© N.S Norbert Sedlacek
- o O o -
*
1. http://www.junction.co.za/article/12-01-09/tata-air-car
Autres sources :
2. http://www.junction.co.za/feed/carguy
3. http://www.robbietrippmotors.co.za/about
4. http://quasiturbine.promci.qc.ca/GillesCVb.html
5. http://www.time.com/time/specials/2007/article/0,28804,1677329_1677971_1678000,00.html
6. http://www.voilesetvoiliers.com/course-regate/du-depart-a-la-victoire-de-mich-desj-les-temps-forts-du-vendee-globe/
7. http://www.afriwea.org/events/4th-wind-power-africa
8. http://www.boell.org/web/52-862.html
"The Complex Web of Climate Finance Decisions in Durban
...with the Green Climate Fund at its Center"
November 28, 2011
9. http://www.indiaoncars.com/news/wp/index.php/tata/tata-motors-mini-cat-air-car-5442/
Développement d'un centre de recyclage où les déchets collectés sont triés
Afrique du Sud
Bonjour
RépondreSupprimerLa raffinerie de Petroplus à besoin de 1,1 milliard de dollars pour "fonctionner".
Tous les politiques s'agitent, il faut faire quelle chose, les industries disparaissent, le chômage augmente,… , les élections approchent.
L’état de peut pas venir au secours de toutes les entreprises en banqueroute. Il n'en a pas le droit qui plus est. Mais alors 500 emplois vont disparaitre.
Avec 800 million€ (1,1 milliard$) combien d'usine d'airpod construite ?, combien d'emploi durable créé ?, un pas en arrière dans la dépendance au pétrole, une limitation au import énergétique?, l'état ne serait même pas obligé d'investir, il lui suffirait d’entériner l'homologation européenne de l'airpod pour la France.
Tiens, un début d'industrialisation en France, avant les élections vaut mieux qu'un tu l'auras.
Si la volonté n'y est pas aujourd'hui…
On les achètera en Inde, si par mesure de protectionnisme, TATA ne se sera pas fait taxer pour essayer de vendre le fruit d'une technologie Française, fabriquée en extrême orient.
On marche sur la tête.
Bonjour Olivier,
RépondreSupprimerEn effet, c'est stupéfiant : le quinquennat se transforme en catastrophe, le pétrole coûte toujours plus cher,
et les services publics sont bridés (par qui ?), alors qu'ils voudraient bien transcrire l'homologation des AirPods selon la réglementation française.
Que se passe-t-il ?
Si ! On nous demande de continuer de payer la "Dette" publique à des établissements financiers privés.
Et privilégiés car l'argent qu'ils nous prêtent à des taux exhorbitant leur est prêté par la BCE,
... au taux de 1%.
Nous ne demandons que ça, des prêts industriels.
1%, c'est bon pour nous aussi : qu'attendent-ils pour se bouger ??!
Bizarre.
(Mais pour les voitures à air comprimé,
le déroulement des travaux suit le calendrier prévu).